logo Mobilní
Rozhlas
Novinky z úřadu přímo do vašeho telefonu
zavřít
Důležité informace ze samosprávy
přímo do telefonu
foto aplikace

fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26 27 28 29 30
Rozsvícení vánočního stromečku
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Kalendář svozu odpadů

P Ú S Č P S N
1 2 3
Svoz plasty
4
Svoz komunální odpad
5
Svoz bio
6 7
8 9 10
Svoz papír
11 12 13 14
15 16 17
Svoz plasty
18
Svoz komunální odpad
19
Svoz bio
20 21
22 23 24
Svoz papír
25 26 27 28
29 30 31
Svoz plasty
1
Svoz komunální odpad
2
Svoz bio
3 4
Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    Pondělí: 8:00 – 12:00 | 16:00 – 19:00
    Čtvrtek: 8:00 – 12:00 | 13:00 – 17:00

     

  2. Telefonické podání+420 466 415 700
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu starosta@obecsrch.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad Srch, Pardubická 100, 533 52 Srch

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

Pondělí: 8:00 – 12:00 | 16:00 – 19:00
Čtvrtek: 8:00 – 12:00 | 13:00 – 17:00


Telefonické podání:
+420 466 415 700
Poštou na adresu Obecní úřad Srch, Pardubická 100, 533 52 Srch
Elektronicky na e-mail: starosta@obecsrch.cz  (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou:as2a5ee
Elektronickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obecní úřad Srch, Pardubická 100, 533 52 Srch
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní zastupitelstvo není schopno zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka Sazba
hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.) 250,- Kč
fotokopie nebo výtisk existujícího dokumentu  
- jednostranně formát A4 3,- Kč/ks
- oboustranně formát A4 4,- Kč/ks
- jednostranně formát A3 6,- Kč/ks
- oboustranně formát A3 8,- Kč/ks
ostatní náklady dle skutečně vynaložených nákladů

Jestliže celková výše úhrady nákladů nepřesáhne částku 200,- Kč, nebude úhrada požadována.

Sazebník úhrad nákladů za poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb.

Formuláře